Ковчег с частицей пояса Пресвятой Богородицы

 

Празднование: 31 августа / 13 сентября

ИСТОРИЯ ПРАЗДНИКА

Пояс Пресвятой Богородицы — одна из величайших святынь, связанных с жизнью Пречистой Девы. По преданию, Она Сама сплела его из верблюжьей шерсти и носила вплоть до Своего Успения.

Наследниками двух вдовиц, получивших пояс от Богородицы, святыня передавалась из поколения в поколение, а с IV века она находилась в Константинополе, заключенная в золотой ковчег с царской печатью и положенная во Влахернском храме.

В царствование императора Льва Мудрого (886–911) его супруга Зоя исцелилась благодаря возложению пояса Божией Матери. Страдавшей от нечистого духа Зое было видение об ее освобождении от недуга через пояс Пречистой. По просьбе императора, Патриарх снял печати, раскрыл ковчег со святыней и возложил ее на болящую, тотчас же исцелившуюся.

Пояс Богоматери оказался полностью сохранившимся, не тронутым временем. После благодарственного молебна его снова запечатали и положили во Влахернском храме. А в память происшедшего чуда и двукратного положения честного пояса был установлен праздник Положения честного пояса Пресвятой Богородицы.

В X столетии пояс, уже прославленный чудесами, был разделен на части. Одна из них хранится теперь на Афоне, в Ватопедском монастыре. В 2011 году по инициативе Фонда Андрея Первозванного пояс был привезен в Россию. Святыня посетила 14 городов и Серафимо-Дивеевский монастырь. Ей поклонились более трех миллионов паломников.

Пояс Пресвятой Богородицы вернулся на Афон, но и в Москве продолжается поклонение этой святыне. В Обыденский храм, где хранится частица пояса, не прекращается поток верующих, желающих помолиться за себя и своих близких. Особую надежду на помощь Богоматери возлагают православные семьи, не имеющие детей. Пречистая избавляет женщин от бесплодия и дарует радость материнства.

ТРОПАРЬ, глас 8-й

Богоро́дице Присноде́во, челове́ков покро́ве, / ри́зу и по́яс пречи́стаго Твоего́ телесе́, / держа́вное гра́ду Твоему́ обложе́ние дарова́ла еси́, / безсе́менным рождество́м Твои́м нетле́нна пребыва́ющи, / о Тебе́ бо и естество́ обновля́ется и вре́мя. / Те́мже мо́лим Тя мир гра́ду Твоему́ дарова́ти // и душа́м на́шим ве́лию ми́лость.

ИН ТРОПАРЬ, глас 5-й

Я́ко некра́домо бога́тство, / по́яс Твой честны́й, Присноблаже́нная, / и благи́х подая́ние иму́ще, / Оби́тель Ватопе́дская взыва́ет Ти, / препоя́ши со благогове́нием / притека́ющия ны к нему́ / си́лою его́ боже́ственною / и кре́пость льсти́ваго врага́ разруши́, // спасе́ние ве́рным Чи́стая. 

МОЛИТВА

О Пресвята́я Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, вы́шши еси́ всех А́нгел и Арха́нгел и всея́ тва́ри честне́йши, Помо́щница еси́ оби́димых, ненаде́ющихся наде́яние, убо́гих засту́пница, печа́льных утеше́ние, а́лчущих корми́тельница, наги́х одея́ние, больны́х исцеле́ние, гре́шных спасе́ние, христиа́н всех поможе́ние и заступле́ние. О Всеми́лостивая Госпоже́, Де́во Богоро́дице Влады́чице, ми́лостию Твое́ю спаси́ и поми́луй Вели́каго Господи́на и Отца́ на́шего (имярек) Святе́йшаго Патриа́рха Моско́вскаго и всея́ Руси́, и святе́йшия патриа́рхи правосла́вныя, и преосвяще́нныя митрополи́ты, архиепи́скопы и епи́скопы, и весь свяще́ннический и и́ноческий чин, Богохрани́мую страну́ на́шу Росси́йскую, град сей, вла́сти и во́инства ея́, и вся правосла́вныя христиа́ны ри́зою Твое́ю честно́ю защити́, и умоли́, Госпоже́, из Тебе́ без се́мене воплоти́вшагося Христа́ Бо́га на́шего, да препоя́шет нас си́лою Свое́ю свы́ше, на неви́димыя и ви́димыя враги́ на́ша. О Всеми́лостивая Госпоже́ Влады́чице Богоро́дице, воздви́гни нас из глубины́ грехо́вныя и изба́ви нас от гла́да, губи́тельства, от тру́са и пото́па, от огня́ и меча́, от нахожде́ния иноплеме́нных и междоусо́бныя бра́ни, и от напра́сныя сме́рти, и от нападе́ния вра́жия, и от тлетво́рных ветр, и от смертоно́сныя я́звы, и от вся́каго зла. Пода́ждь, Госпоже́, мир и здра́вие рабо́м Твои́м, всем правосла́вным христиа́ном, и просвети́ им ум и о́чи серде́чныя, е́же ко спасе́нию; и сподо́би ны, гре́шныя рабы́ Твоя́, Ца́рствия Сы́на Твоего́, Христа́ Бо́га на́шего, я́ко держа́ва Его́ благослове́нна и препросла́вленна, со Безнача́льным Его́ Отце́м, и с Пресвяты́м, и Благи́м, и Животворя́щим Его́ Ду́хом, ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь.